Administration Environment
Administration Environment är en lösning för analys och presentation av hela innehållet i Diver Platform. Här ges möjligheten att få ett helhetsgrepp om användare och användning, modell- och portalstruktur samt schemaläggning i Diver Platform. Administration Environment underlättar för administratören och utvecklaren.
Mervärde av att ha kontroll på sin lösning
Att följa upp användaraktivitet är en självklarhet. Genom att kunna se om systemet används på bästa möjliga sätt kan fler användare dra större nytta av lösningen. Det är lättare att identifiera användarnas behov och se till att informationen som finns tillgänglig faktiskt utnyttjas.
Med Administration Environment följs även systemets struktur och drift upp på ett enkelt sätt. Detta underlättar mycket vid felsökning, underhåll, större ändringar och användarhantering.
Lättare arbete för utvecklare och administratörer
Administrationsmiljön presenteras med ett antal rapporter i webbportalen DivePort. Dessa delas upp i uppföljning av modeller, portal och användare följt av avancerad uppföljning för användare och schemalagda aktiviteter.
För varje rapport finns också ett flertal urvalsmöjligheter samt möjligheten att klicka för att visa mer detaljerad information.
Genom att bryta ner portalaktivitet per användare kan vi enkelt se hur många som utnyttjar systemet och hur många som använder det för sällan.
En viktig del är också möjligheten att analysera schemalagda aktiviteter. Detta ger en mycket bra översikt över hur jobben är schemalagda och vilka tidpunkter servern belastas mest.
Hitta alla fältnamn och filer
Du kan hitta alla fält som finns i installationen, vilket är bra vid namnbyte och felsökning. Du kan också hitta var alla filer finns och var de finns publicerade.